ژل رویال ترشحی شیر مانند ولی با غلظت بالاتر نسبت به شیر و سفید رنگ است. که از زنبورهای عسل کارگر است که به پرورش و رشد زنبور ملکه کمک می‌کند. نام دیگر ژل رویال شاه انگبین است. ژل رویال ویژگی درمانی بسیاری دارد. استفاده از این ژل برای درمان بیماری های زیادی مناسب است. و کمک فراوانی به درمان بیماری های پوستی می کند.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال یک ماده شیری رنگ است که توسط زنبور عسل تولید می شود. این ماده طبیعی و بسیار مفیدی برای درمان و بهبود و یا کاهش شدت انواع بیماری ها است. ژل ریال ماده ای است که زنبور عسل آن را تولید کرده و کاملا طبیعی است.ژل ریال را با نام های دیگری نیز می شناسند که برخی از این نام های مشهور را برای شما ذکر میکنم.

نام های دیگر ژل رویال عبارت است از:

  • شاه انگبین
  • ژله رویال
  • شیر زنبورعسل

این ماده در ۳ روز اول غذای لاروها است و بعد از آن از گرده گل و عسل تغذیه می کنند. اما ملکه زنبور عسل تا پایان عمر خود از ژل رویال تغذیه می کند.

همین موضوع سبب تفاوت های بارز ملکه با دیگر زنبورها است که این تفاوت ها و توانمندی ها عبارتند از:

  • عمر طولانی تر
  • قدرت تخمگذاری
  • جثه بزرگتر

ژل رویال ماده ای است که هر چه رنگ روشن تری داشته باشد تازه تر است. رنگ ژل رویال زمانی که فاسد میشود تیره است. برداشت ژل رویال با دقت و تخصص بالایی صورت میگیرد. ژل رویال باید قبل از تمام شدن توسط لارو ها برداشت شود. برای تولید منظم ژل رویال، زنبورداران از شبکه مانع ملکه استفاده میکنند. شبکه مانع ملکه از حرکت و تخم گذاری پراکنده ملکه در کندو جلوگیری میکند و باعث میشود ملکه تنها در خانه های خاصی تخم گذاری کند و در نتیجه ژل رویال در خانه های خاص از کندو تولید و برداشت شود.

ژل رویال با نام های ژل سلطنتی، ژل شاهانه، شاه انگبین، رویال ژلی و غذای ملکه و شیر زنبور عسل معروف است. ژل رویال خارج از کندو باید در دمای مناسب قرار گیرد در غیر این صورت سریع فاسد میشود. ژل رویال در دمای یخچال تا شش ماه و در دمای فریزر تا دو ماه قابل نگهداری است. این ماده برا ارسال به نقاط دور و نزدیک در محفظه های مخصوصی قرار داده میشود که دمای لازم را تا رسیدن به مقصد حفظ کند.

ژل رویال یک از محصولات جانبی زنبور عسل است. اما خاصیت و ارزش غذایی و دارویی بسیار بالایی دارد. ژل رویال در طب سنتی و طب اسلامی برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است و استفاده میشود. برداشت ژل رویال با دقت زیاد و تخصص کافی صورت میگیرد. ژل رویال باید قبل از این که لارو های زنبور عسل آنرا مصرف کنند و تمام کنند باید برداشت شود.

ژل رویال معمولاً به صوت زیر زبانی مصرف میشود. به این صورت که یک گرم از ژل رویال را زیر زبان خود بگذارید و اجازه دهید با کمک بزاق زیر زبان جذب بدن شود. ژل رویال برای درمان بیماری در یک دوره 30 روزه یا 90 روزه مصرف میشود. اگر با طعم ژل رویال مشکل دارید میتوانید آن را با عسل ترکیب کنید. مقدار ژل رویال که در عسل مخلوط میکنید باید تحت نظر پرشک باشد. ژل رویال اگر با عسل مخلوط شود نیازی به نگهداری در دمای یخچال ندارد.

خواص ژل رویال اصل

ژل رویال برای بیماری های بسیار زیادی مناسب است که اگر بخواهیم به طور خلاصه و کوتاه شدهآن هارا شرح دهیم میتوانیم به موارد زیر اشره کرد. خواص ژل رویال بسیار زیاد و شگفت انگیز است. ژل رویال با تقویت سیستم دفاعی بدن و تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن می تواند بیماری های خاص زیادی را درمان کند.

ژل رویال و درمان آلزایمر

یکی از خواص ژل رویال فواید آن برای درمان و کاهش اثرات حاصل از بیماری آزار دهنده آلزایمر است.تحقیقات انجام شده نشان می دهد که ژل رویال حافظه کوتاه مدت را تقویت می کند. از آنجا که مغز دارای اسیدهای چرب اشباع نشده زیادی است، و در برابر حمله رادیکا لهای آزاد ضعیف هستند، ژل رویال با توجه به وجود مواد آنتی اکسیدان در خود می تواند در درمان بیماری های عصبی و پیشگیری از آنها بسیار موثر باشد.

ژل رویال برای لطافت پوست

یکی از خواص معروف و مشهور ژل رویال که برای افراد زیادی نتیجه بخش بوده است خاصیت آن برای پوست است. ژل رویال می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد که این ماده برای لطافت پوست بسیار موثر است. بنابراین از ژل رویال برای رفع چین و چروک پوست می توان استفاده کرد.

ژل رویال برای ناباروری

نتایج تحقیقات انجام شده درباره تأثیر ژل رویال بر روی پارامترهای مربوط به اسپرم حاکی از آن است که ژل رویال هم برروی تعداد و هم میزان تحرک اسپرمها تاثیر مثبت زیادی دارد و از آنجا که عمده مشکل ناباروری مردان نیز این موارد است می تواند در درمان ناباروری مردان بسیار موثر باشد.گاهی اوقا علت ناباروری، افسردگی و اضطراب است که منشاء عصبی دارد.

بهترین ژل رویال را از کجا تهیه کنیم؟

فروش عمده ژل رویال

هنگامی که محصول ژل رویال را برای خرید انتخاب کردید، این سوال پیش می آید که بهترین ژل رویال را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به شما بگوییم که حتماً ژل رویال را از فروشگاه اینترنتی هفت خریداری کنید، از خودمان تعریف کرده ایم.

  1. فروشنده ژل رویال زنبوردار باشد یا بطور مستقیم با زنبورداران در ارتباط باشد و ژل رویال را از واسطه دسته دو یا دسته چندم خرید نکنید.
  2. حتی اگر فروشنده ژل رویال زنبوردار هم بود، زنبوردار با دانش و متعهدی باشد تا محصولی با کیفیت در اختیار شما قرار دهد.
  3. ژل رویال را بصورت خالص و طبیعی دریافت کنید نه مخلوط با عسل یا بصورت پودر و کپسول
  4. ژل رویال را حتماً بصورت فریزشده تحویل بگیرید.