قیمت عسل طبیعی در سال 1402 و همواره در گذشته وابسته بر معیار های بوده که آن ها را برای شما شرح خواهیم داد. با توجه به معیارهای مختلف و فاکتورهای متعددی از جمله نوع عسل، کیفیت آن و برخی موارد دیگر قیمت عسل نوسان های داشته است. در این مقاله قیمت عسل طبیعی در سال 1402 را به همراه عوامل تاثیر گذار در قیمت بیان میکنیم.

توجه کنید:

برخی از افراد و شرکت های حقیقی و حقوقی هستند که بطور کلی بیان میکنند عسل طبیعی در کشور وجود ندارد و نمیتوان عسل خالص پیدا کرد، اما واقعیت این است که عسل طبیعی و خالص در کشور موجود است، اگر کمی به این ادعا توجه کنید آن را بی پایه و اساس می یابید. همان طور که تمام محصولات خوراکی و غذایی دارای انواع مختلفی هستند (طبیعی- مصنوعی- غیر ارگانیک تراریخته) عسل هم از این قاعده مستثنی نیست و میتوان به راحتی طبیعی آن را پیدا کرد (هر چند نسبت آن به عسل های تقلبی موجود در بازار بسیار کم است) اما مانند هر چیز دیگری اگر محصول یا کیفیت و خالص میخواهیم باید مبلغ آن را بپردازید، در غیر اینصورت کامل مشخص است که با قیمت های پایین چیزی غیر از عسل مصنوعی یا عسل شکری گیرتان نمی آید.

خرید اینترنتی عسل طبیعی

آیا قیمت عسل نشان دهنده کیفیت آن است؟ یا خیر؟

اگر قصد و نیت خرید عسل طبیعی از بازار را بکنید و سری به بازار و یا در بین فروشگاه های اینترنتی جستجو کنید با قیمت های بسیار متفاوتی از یک نوع خاص عسل مواجه خواهید شد، شاید برای شما تعجب اور باشد که از قیمت های بسیار پایین تا قیمت های نجومی و بسیار بالا از یه محصول را ببینید. بصورت کلی میتوان گفت عسل هایی که با قیمت پایین تر از میانگین قیمت فروشگاه های عسل طبیعی عرضه می شوند یا مصنوعی هستند و یا اینکه زنبور برای تولید عسل از شربت شکر تغذیه کرده است زیرا بسیار کم پیش می آید که زنبوردار، محصولی که برای برداشت آن زحمات زیادی کشیده را با قیمت پایین بفروشد.

البته از آنطرف هم نباید اینگونه برداشت شود که اگر عسل، قیمت بالایی دارد قطعاً طبیعی است. در بازار هستند افرادی که عسل طبیعی یا تقلبی را با قیمت های معمول از زنبورداران تهیه میکنند و با قیمت های بسیار بالا به مردم می فروشند. لازم به ذکر است که:

گران بودن عسل الزاما نشانه کیفیت بالای آن نیست اما ارزان بودن عسل قطعا ناشی از کیفیت پایین آن می باشد.

فروش انواع عسل

عوامل تاثیر گذار بر قیمت عسل

عوامل مختلفی در قیمت عسل تاثیر می گذارند که در این بخش از توضیحات به آن خواهیم پرداخت و برای شما جنبه های از آن را شرح خواهم داد:

  1. نوع عسل
  2. بسته بندی
  3. محل برداشت
  4. کیفیت عسل
  5. درصد خلوص عسل

خرید آنلاین بهترین عسل

۱- کیفیت عسل

اصلی ترین معیار برای قیمت گذاری عسل، کیفیت آن می باشد و بهترین راه برای اطلاع از کیفیت، آزمایش عسل مورد نظر در آزمایشگاه تخصصی عسل می باشد. هر چه کیفیت عسل بالاتر باشد و نتیجه آزمایشگاه خلوص بیشتری را نشان دهد قاعدتاً مبلغ آن نیز بالاتر است.

البته همانطور که اطلاع دارید ما در مجموعه عسل هفت فقط عسل طبیعی عرضه میکنیم و لذا درباره قیمت عسل شکری و تغذیه ای یا عسل های مصنوعی موجود در بازار هیچ گونه نظر و یا مطلبی نخواهیم داشت.

۲- نوع عسل

عسل های تک گل معمولا بدلیل کمیاب بودن و برداشت محدود، بهای بالاتری نسبت به عسل های چندگل دارند. مثلاً عسل آویشن یا عسل رازیانه برداشت محدودی دارد.

عسل چندگیاه که در بین مردم بنام عسل چهل گیاه نیز شناخته می شود بدلیل برداشت بسیار بالا و فراوانی که دارد، نسبت به عسل های دیگر قیمت کمتری دارد.

برخی عسل های کمیاب مانند عسل سیاهدانه که در مناطق خاصی برداشت می شوند با مبالغ بالاتری نسبت به دیگر عسل ها بفروش می رسند.

۳- بسته بندی

کیفیت بسته بندی و نوع ظرف مورد استفاده که میتواند پلاستیکی، شیشه ای، فلزی یا دیگر انواع باشد نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت عسل می باشد.

۴- محل برداشت

منطقه ای که عسل از آن برداشت می شود نیز گاهی اوقات تاثیر گذار است. البته این مورد اکثرا در موارد خاص که عسل وارداتی باشد تاثیرگذار است مانند عسل مانوکا یا عسل وحشی وارداتی.

جهت سفارش و یا خرید عمده و خرده انواع عسل، بره موم، ژل رویال، شامپو عسل و دیگر محصولات گروه تولیدی عسل هفت از راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

جهت اطلاع از قیمت میتوانید علاوه بر راه های زیر از لینک زیر کمک بگیرید.

قیمت محصولات عسل هفت

برای آشنایی با عسل های طبیعی مرکز عسل هفت و خواص آنها با ادامه مقاله همراه باشید.

خرید عسل گون

قیمت عسل گون طبیعی

عسل گون به بهبود بیخوابی کمک میکند. این عسل باعث درمان کم خونی میشود. عسل گون طبیعی به بهبود گرفتگی صدا کمک میکند. این عسل باعث التیام زخم های حلق و ریه میشود. عسل گون طبیعی با تنظیم سطح قند خون به کنترل بیماری دیابت کمک میکند. عسل گون باعث کاهش فشار خون بالا میشود. مصرف عسل گون طبیعی به تقویت حافظه کمک میکند. عسل گون باعث تنظیم کلسترول خون میشود. عسل گون طبیعی باعث بهبود درد های مفصلی میشود. مصرف عسل گون باعث بهبود سلامت و تقویت قلب میشود. عسل گون طبیعی باعث درمان مشکلات گوارشی و بیماری های کلیوی میشود. عسل گون ضد پیری و ضد تومور است. عسل گون باعث درمان سینوزیت میشود. عسل گون تقویت کننده ی روده است. این عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. عسل گون به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند. عسل گون به کاهش استرس و خستگی کمک میکند. عسل گون طبیعی به درمان سرماخوردگی کمک میکند. این عسل باعث بهبود مشکلات مغز استخوان و بهبود آلرژی میشود.

خرید عسل ارگانیک

فروش عسل کنار اصل

عسل کنار با نام عسل سدر طبیعی نیز شناخته میشود. این عسل دارای خاصیت ضد التهابی میشود. عسل کنار طبیعی به بهبود زخم ها کمک میکند این عسل دارای خاصیت آنتی بیوتیکی است و باعث درمان عفونت های سینوسی میشود. عسل کنار طبیعی به عسل جنسی نیز معروف است . این عسل دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. عسل کنار طبیعی بسیار تقویت کننده و بسیار انرژی زاست. عسل کنار به درمان مشکلات کبدی کمک میکند. عسل کنار طبیعی باعث درمان زخم معده میشود. عسل کنار یا عسل سدر طبیعی به درمان بیماری های ناشی از سوء تغذیه کمک میکند. این عسل یبوست را درمان میکند. عسل کنار باعث بهبود سوء هاضمه میشود. عسل کنار عادت ماهانه را تسهیل میکند. این عسل باعث بهبود سریع بعد از زایمان میشود. مصرف عسل کنار باعث بهبود سطح سلامت و انرژی عمومی بدن میشود.

خرید عسل خام

خرید عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه به عسل چند گیاه نیز معروف است. این عسل باعث بهبود سریع زخم های بدن میشود. عسل چهل گیاه مجموعه ای از خواص انواع گیاهان دارویی طبیعت است. مصرف عسل چهل گیاه طبیعی به درمان بیماری های معده کمک میکند عسل چهل گیاه باعث تقویت معده میشود. این عسل دارای خاصیت آنتی بیوتیکی قوی است. عسل چهل گیاه روده را تقویت میکند. عسل چهل گیاه به درمان یبوست کمک میکند. این عسل به التیام زخم های مجاری ادراری کمک میکند. عسل چهل گیاه باعث درمان رفلاکس معده میشود. مصرف عسل چهل گیاه به بهبود زخم های حلق و ریه کمک میکند. عسل چهل گیاه حافظه را تقویت میکند. مصرف عسل چهل گیاه انرژی بدن را افزایش میدهد. مصرف عسل جهل گیاه به تقویت مغز و اعصاب کمک میکند. درمان سرفه و سرماخوردگی یکی دیگر از خواص عسل چهل گیاه است.