بی شک بهترین خوراکی دنیا عسل طبیعی است و همانطور که میدانید عسل یکی از خوراکی هاییست که در قران کریم اورده شده است. با توجه به انبوه خاصیت ها و ویژگی های درمانی که عسل دارد و نیز محدودیت منابع این محصول، قیمت ان به مراتب بالاست و طی سال های مختلف متفاوت بوده است. به عنوان مثال قیمت عسل طبیعی 98 چیزی حدود صد هزار تومان و قیمت عسل طبیعی سال 97 حدود هشتاد هزار تومان بوده است.

ایران به عنوان کشوری چهار فصل همیشه و هر روز سال دارای عسل طبیعی است و می توان عسل طبیعی را در هر روز سال تهیه کرد. کیفیت عسل به میزان گل هایی که در یک منقطه است بستگی دارد. بعنوان مثال هر چه گل شبدر بیشتر باشد عسل  بهتر و سیاه رنگ تری داریم. و همانطور که میدانیم رنگ عسل خوب سیاه و مایل به تیره است.
در ایران استان هایی مانند کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال بختیاری، خوزستان، اذربایجان شرقی و غربی، مازندران، و اردبیل و چند استان دیگیر دارای عسل های طبیعی هستند که علاج بیماری های گوناگونی است.

قیمت عسل طبیعی 98 | محصولات فراوری شده عسل در کشور کدام اند؟

لیست قیمت عسل طبیعی در کشور

لیست قیمت عسل طبیعی در کشورقیمت عسل مهمترین فاکتوری است که معمولا در نظر گرفته می شود و هر چه گرون تر باشد اگر فروشنده ادم صالح و خدا پرست و مورد اعتمادی باشد بیان گر طبیعی بود عسل می باشد.

قیمت عسل به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  1. قیمت کندو خالی
  2. قیمت موم
  3. هزینه ی جابجایی
  4. درصد ناخالصی عسل.

همانطور که گفتیم استان های مختلفی از ایران دارای عسل هستند و بستگی به منطقه ی که عسل تولید می شود قیمت ان متفاوت است. بعنوان مثال قیمت عسل کرمانشاه در 1397 چیزی حدود صد و پنجاه هزار تومان است. و قیمت عسل طبیعی سبلان جیزی حدود صدو بیست  هزار تومان است. و یا قیمت عسل طبیعی سال ۹۷ در مازندران حدود  صد  هزار تومان است. و قیمت عسل طبیعی ۹۷ در کردستان حدود 80هزار تومان است.

اکنون می خواهیم نگاهی به قیمت کلی عسل در کشور عزیزمان ایران بیندازیم:

نوع عسل  قیمت عسل 
عسل شوید 155 هزار تومان
عسل گشنیز 140 هزار تومان
عسل کنار 138 هزار تومان
عسل اویشن 148 هزار تومان
عسل گون 128 هزار تومان
عسل کتیرا 158 هزار تومان
عسل چهل گیاه 120 هزار تومان
عسل سیاه دانه 218 هزار تومان
عسل زرشک 172 هزار تومان

در جدول بالا لیست قیمت تعدادی از انواع عسل را مشاهده می کنید همانطور که میبینید عسل سیاه دانه و عسل زرشک بالاترین قیمت ممکن را دارند. و قیمت عسل گون همانطور که میبیند حدود 130 هزار تومان است که رایج ترین نوع عسل در ایران است.و مثلا قیمت هر کندوی عسل حدود یک میلیون تومان است و قیمت عسل لاویچ کیلویی حدود 150هزار تومان است.

همانطور که که می دانید برای دسترسی به عسل خوب قیمت ان فقط ملاک نیست. باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. و در نهایت بتوان تصمیم مناسب را اتخاذ کرد.

مهم ترین عوامل عبارتند از رنگ عسل و واکنش عسل در اب جوش و میزان مورد اعتماد بوده شخص فروشنده ی عسل.

مهم ترین محصولات فراوری شده از عسل طبیعی

مهم ترین محصولات فراوری شده از عسل طبیعی خواص عسل  و فواید اعجاب انگیز ان در  بهبود مشکلات معده ، پوست ، سرماخوردگی ، گوارشی ، الزایمر، و غیره از دیرباز بر همگان اشکار بوده و در بهترین دانشگاه های دنیا خواص بی نظیر عسل برای کارکرد بهتر بدن به اثبات رسیده است.

در دین مبین اسلام و در قران کریم تاکید بسیاری بر استفاده از عسل شده است و در قران کریم بطور مستقیم از زبور عسل و فواید عسل حرف به میان اورده است..

عسل داراری خواص  بی نظیری است که بر کل مردم ایران و جهان اشکار شده است. اکنون می خواهیم به این موارد اشار ه کنیم:

عموم مردم عسل را با خواص دارویی می شناسند عسل خاصیت انتی بیوتیک دارد و میتوان از ان جهت تهیه ی بهترین انتی بیوتیک ها استفاده کرد. همچنین عسل برای درمان بی خوابی بسیار مفید بوده و نیز عسل  خاصیت ارام بخشی دارد. از عسل می توان برای رفع یبوست و ترمیم زخم های عفونی و … استفاده نمود.

بدن انسان با کالری کار می کند واین کالری معمولا با قند و چربی بدست می اید ولی بدن هر قاشق چایی خوری عسل دارای 70کیلو کالری بوده و مهم ترین قسمت این انرژی بدون کلسترول و چربی و بودن و نیز بدون مشکلات قندی برای افراد دیابتی می باشد.

عرضه بدون واسطه عسل طبیعی در کشور

عرضه بدون واسطه عسل طبیعی در کشوربالا بودن قیمت عسل طبیعی سال 1402 می تواند سودآوری خوبی برای اقتصاد یک خانواده و یا یک منطقه و حتی یک کشور باشد. امروزه معاملات زیادی در مورد عسل و فراورده های ان انجام می شود و این می تواند کمک کاری باشد برای بعضی اقتصاد های ضعیف و از کار افتاده. و اگر بتوان از الگوی مناسب برای عرضه ی عسل استفاده کرد می توان شاهد رشد زنبور داری و افزایش فضای کسب و کار و  تا حدودی بهبود وضعیت اقتصادی بود.

و اگر از الگوی مناسب و با مدیریت قوی جهت عرضه ی عسل استفاده کرد می توان شاهد معاملات کلان برای خرید و فروش عسل بود.

در کشور ایران عسل کنار در سطح جهانی بسیار معروف بوده  و نقش مهمی در معاملات تجاری دارد.با ایچاد یک شبکه ی مالی بین ایران و بسیار از کشور ها می توان حجم قابل توجهی از عسل را صادر نمود و به سود اوری کلانی دست پیدا کرد. بنابراین باید زیر ساخته ای مناسب جهت عرضه ی عسل را فراهم نمود.

در ایران معمولا با تیتر هایی مواجه می شویم که عرضه ی مستقیم عسل را به فروشنده نشان می دهد. و این عرضه ی مستقیم برای افرادی که در حجم هایی پایین خرید می کنند می تواند بسیار مفید باشد. اما کسانی که در حجم های بالا خرید میکنند بعوان مثال صد کیلو یا پانصد کیلو این انتظار را دارند که بتواندد مستقیم به کارخانه یا زنبورستان تولید عسل دسترسی داشته و بتوانند از ان دیدن کنند که این غیر قابل قبول برای فروشندگان عسل است.

در کشور ماهم برای عرضهی بدون واسطه ی عسل سایت های مختلفی وجود دارد که مستقیم میتوان از کارخانه یا از زبورستان عسل دریافت کرد. یا یعضی از فروشندگان برای قسمت های مختلف ایران از طریق پست عسل ارسال می کنند.

نحوه نگه داری از عسل طبیعی

نحوه نگه داری از عسل طبیعینگهداری از عسل شرایط خاصی را می طلبد و اگر بتوان از عسل بطور مناسب نگهداری کرد این ماده ی ارزشمند در مدت طولانی فاسد نمی شود. همانگونه که اطلاع دارید از اهرام مصر مقادیر زیادی عسل مربوط به سه هزار و پونصد سال پیش کشف کرده بودند که همچنان بعد از گذشت قرن ها قابل استفاده بوده است  و عسل درون ان خواص بی نظیر خود را حفظ کرده بود.

برای نگه داری از عسل باید شرایط مناسبی را فراهم اورد که ما در زیر به ان اشاره میکنیم:

  1. استفاده از ظرف شیشیه ای:  در عسل انزیمی به نام گلوکز اکسید وجود دارد که عامل اصلی فاسد شدن عسل در طولانی مدت است و اگر از ظروف شیشه ی روشن استفاده کرد این انزیم با نور از بین می رود و امکان فاسد شدن عسل خیلی کم می شود. همچنین می توان عسل را در ظروف پلاستیکی نیز نگهداری کرد و اگر خواهان افزایش عمر عسل هستیم باید ظرف پلاستیکی روشن باشد.
  2. نگهداری در مکان خنک: عسل معمولا در دمای 14درجه ی  سانتی گراد متبلور می شود و منجمد شدن عسل مانع تغییر ترکیبات ان می شود.
  3. نگه داری در مکان تمیز: مانند بسیاری از محصولات اگر محل نگه داری عسل تمیز باشد طول عمر ان زیاد و امکان فاسد شدن ان کمتر می شود.
  4.  استفاده از ظروف سربسته: همانطور که میدانیم عامل اصلی فساد مواد غذایی اکسیژن است و نیز عسل در تماس با اکسیژن دچار تغییر در تربیات می شود و ممکن است در دراز مدت فاسد شود. و بریا مقابله با این کار بهتر است عسل در ظروف در بسته نگه داری شوند.
  5. دور نگه داشتن عسل از مواد بودار: مواد بودار می توانند از طریق هوا جذب عسل شوند  و طعم ان را دست خوش تغییر کنند بنابر این حتی الامکان باید عسل از مواد بودار دور باشد.
  6. نگه داری در خارج از یخچال: اگر عسل در درون یخچال قرار بگیرد بسیار منجمد می شود و سرمای بیش از حد ممکن است بافت عسل را تغییر دهد.
  7. استفاده از قاشق تمیز: برای خارج کردن عسل از ظرف مورد نظر باید از قاشق تمیز و عاری از مواد عذایی دیگر استفاده کرد.

فروشندگان عسل طبیعی در سراسر کشور

فروشندگان عسل طبیعی در سراسر کشوربه عقیده بسیاری عسل طبیعی به هیچ وجه پیدا نمی شود اما فروشنده هایی متعددی در سراسر کشور وجود دارند که عسل طبیعی را عرضه میکنند. و قیمت عسل 97 را معمولا از فروشندگان معتبر دریافت می کنند.

از جمله فروشندگان عسل طبیعی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فروش عسل طبیعی با موم کوهستان های خراسان شمالی ( عسل خراسان شمالی از چهل گیاه تهیه میشود و قیمت عسل طبیعی چهل گیاه در این استان بسیار مناسب است.
  2. عسل طبیعی بدون ساکارز قزوین
  3. عسل طیعی و دارویی کوه های سبلان.
  4. عسل طبیعی طاق بستان کرمانشاه
  5. عسل طبیعی خوانسار
  6. عسل طبیعی کندوان
  7. عسل طبیعی درجه یک رابر کرمان
  8. عسل طبیعی مرکز خوزستان
  9. عسل طبیعی پرتیکان واقع در زرد کوه چهامحال بختیاری
  10. عسل طبیعی تویسرکان( که می توان همزمان با عسل گردو نیز خریداری نمود که عسل و گردو از جمله غذا های مقوی برای رشد کودکان می باشد. )

پخش کنندگان عسل در کشور

پخش کنندگان عسل در کشورفروشندگان عسل برای ارتباط مستقیم با  مصرف کننده معمولا خود عسل را برای مصرف کننده از طریق پست و … ارسال می کنند. اما این روش همواره جواب نمی دهد و لازم است که توزیع کنندکان عسل نیز برای جواب به بازار فعالیت کنند.

ازز جمله توزیع کنندگان عمده ی عسل می توان به پخش عسل خوانسار ،  پخش عسل طبیعی خوزستان ، ارسال عسل طبیعی به کلیه ی نقاط کشور کندوان ، پخش عسل طبیعیی  رابر کرمان ، پخش عسل طبیعی مجموع ی اسیراد  و شرکت اکالیپتوس. شرکت توزیع کننده یعسل اکالیپتوس معروف ترین شرکت توزیع کننده ی عسل طبیعی در ایران است که مشتریان و طرفداران زیادی دارید.

معتبر ترین عسل فروشی ها در کشور

معتبر ترین عسل فروشی ها در کشوراین که یک عسل فروشی معتبر باشد سیار مهم است  چون در عسل براحتی میتوان دستکاری هایی کرد که سبب افزایش حجم و افزایش وزن و از سود بیشتر ی بهره برد. همچنین با پیشرفت تکنولوژِ خرید اینترنتی عسل طبیعی بسیار گسترس یافته است که بسیار مهم است فروشنده معتبر باشد. و نیز عامل مهمی که وجود دارد قیمت عسل تغذیه ای است که باید تا حد امکان عسل از فروشگاز مجاز خریداری شود.

بهمین دلیل دانستن عسل فروشی های معتبر در سراسر کشور بسیار مهم است که ما به چند نمونه از عسل فروشی های معتبر کشور اشاره میکنیم:

  1.  عسل فروشی ثمین در تهران.
  2. خرید و فروش عسل مریلاهانی تهران.
  3. عسل فروشی کندوان.
  4. عسل فرشی عسل وحشی خوزستان در اهواز.
  5. خرید و فروس عسل خراسان جنوبی در بیرجند.
  6. خرید و فروش عسل ارتین در قروه ی کردستان.
  7. عسل فروشی فرهاد و شیرین در کرمانشاه.
  8. عسل فروشی ارگانیک فروشگاه اینترنتی توشه بر.

صادرات عسل طبیعی

صادرات عسل طبیعیهمانطور که گفتیم بدلیل قیمت بالای عسل میتوان از ان بهره ی اقتصادی برد و ان را تحت ضوابط خاصی به کشور های دیگر صادر کرد و ارز اوری انجام داد. در ایران بدلیل شرایط بد اقتصادی می توان از عسل بیشترین بهره ی اقتصادی را برد. در ایران سالیانه بطور متوسط 700 تن عسل صادر می شود که ایران از این حیث در جزو ده کشور صادر کننده ی عسل در جهان میباشد که این 700 تن با توجه به قیمت عسل طبیعی 1401 و قیمت عسل طبیعی 1402 میتواند سود اقتصادی بسیار مناسبی داشته باشد.

صادرات عسل به کشور های مختلفی انجام میگیرد که  چند مورد از ان ها اشار میکنیم: صادرات عسل به کشور عراق  و کشور ترکیه و کشور کویت و کشور روسیه سهم زیادی در ارز اوری به ایران  دارند که میتواند تا حدودی کمک کار اقتصاد ایران باشد.

برای صادرات مشکلاتی مانند عدم شناسایی بازار های مناسب جهانی و تخلف کردن عده ای از تجار و عدم وجود بسته بندی مناسب اشاره کرد.

نحوه تشخیص عسل طبیعی به چه صورت است؟

نحوه تشخیص عسل طبیعی به چه صورت است؟برای تشخصی عسل طبیعی از غیر طبیعی روشهای گوناگونی وجود دار د که اگر بخاهیم بطور صد در صد نظر دهیم باید از از مایشگاه استفاده کنیم. ما به چند روش ساده اشار میکنیم:

  1. ریختن عسل در اب سرد
  2. فروشندهی معتبر
  3. تست قیمت
  4. رنگ عسل
  5. انرژی زا بودن عسل
  6. شکرک زدن عسل
  7. مزه کردن
  8. استفاده از قاشق گرم

مرکز خرید و فروش فراورده های عسل طبیعی

مرکز خرید و فروش فراورده های عسل طبیعیدر ایران بدلیل متنوع بودن استان های تولید کننده ی فراورده های عسل طبیعی هر استان بطور جداگانه خود دارای مراکز خرید و فروش عسل می باشد که در زیر به مواردی از ان اشاره میکنیم:

  1. مرکز خرید و فروش عسل طبیعی اراماس در تهران
  2. مرکز خرید عسل مریلاهانی در تهران
  3. فروشگاه شبانه روزی عسل مارکت در تهران
  4. فروشگاه عسل طبیعی اورمان در سنندج
  5. مرکز خرید عسل طبیعی بجنورد در خراسان شمالی

خرید عسل طبیعی به قیمت درب کارخانه

خرید عسل طبیعی به قیمت درب کارخانهبرای خرید از درب کارخانه باید از یک مقداری بیشتر عسل خرید بعنوان مثال در اکثر تولید کننده های عسل در کشور ایران اگر از 27 کیوگرم بیشتر خرید کنید می توانید مستقیما از کارخانه سفارش دهید. از جمله کارخانه های عسل ایران میوان به کارخانه عسل پدرام اشاره کرد.

و اگر بخواهیم از تولیدی عسل خرید کنیم باید مقدار  بیشتری خرید کنیم تا بتوان عسل ارزان تری خرید.

برند های معروف تولید کننده عسل طبیعی در کشور

برند های معروف تولید کننده عسل طبیعی در کشوربرترین برند های عسل ایران عبارتند از:

  1. لاویچ
  2. داریوش
  3. اویشن
  4. بازار عسل
  5. عسل نمونه خوانسار
  6. شافی
  7. عسل24
  8. کندو
  9. رایحه خوانسار
  10. اذر کندو
  11. ….