خواص موم عسل طبیعی یا خود عسل برای پوست و مو عالی است. این ویژگی منحصر به فرد به این سب است که موم و عسل دارای بافت ترمیم کننده هستند. در این مقاله برخی از خواص موم و عسل را برای شما ذکر خواهیم کرد.
و در ادامه فروشگاه های معتبر را جهت خرید این محصول پر طرفدار معرفی میکنیم.

مهمترین موارد مصرف و خواص عسل و موم طبیعی

  • صنعت زنبورداری
  • تولید لوازم آرایشی و بهداشتی
  • شمع سازی
  • قالبسازی و مجسمه سازی

1)خواص عسل برای پاکسازی پوست

ترکیب عسل و ماست به خوبی پوسته پوسته شدن را برطرف می کند، هر دوی این مواد اثرات ضدباکتریایی دارند و غنی از آنتی اکسیدان هستند.

به این ترتیب به پاکسازی عمیق پوست کمک می کند و با افزایش رطوبت پوست به شفافیت پوست می انجامد.

برای نتیجه بهتر از خواص عسل برای پوست بهتر است به مدت ۱۵ دقیقه از ترکیب ماست و عسل بر روی پوست استفاده کنید و سپس با آب گرم پوست صورت خود را شست وشو دهید.

2)ازبین بردن گرد وغبار پوست

در شرایط امروزی با افزایش تعداد خودروها و کارخانجات میزان آلاینده ها افزایش یافته و درنتیجه پوست صورت نیز تحت تاثیر این آلاینده ها و ذرات قراردارد، عسل ماده ای است که به طور عالی خاک و ذرات غبار را از بین می برد بدون آنکه به چربی طبیعی پوست آسیبی وارد کند.

برای این کار بهتراست یک قاشق عسل را با مقداری آب که قوام لازم را ازدست ندهد مخلوط کنید و برروی پوست مالش دهید و سپس با آب و بدون استفاده از شوینده شیمیایی پوست را شست و شو دهید.

خواص عسل برای پوست فقط مربوط به بخش خوراکی نمی شود و همانطورکه در بالا اشاره شد به عنوان یک شوینده یا ماده بهداشتی نیز مصرف می شود،می توان به جای خرید برخی مواد آرایشی شیمیایی با خرید عسل همان نتایج را با درجات بهتر دریافت کرد.

3)خواص عسل برای بهبود وظعیت لب های ترک شده:

عسل به خوبی توسط پوست جذب می شود،اگر لبهای شما پوسته پوسته می شود و یا ترک دارد به جای استفاده از مواد شیمیایی که حاوی سرب هستند بهتراست از عسل استفاده کنید.

برای این کار می تواند شب قبل از خواب مقداری عسل بر روی لبهای خود بمالید و اثر معجزه آسای آن را در مدت کوتاهی مشاهده کنید.

لبهای شما علاوه بر اینکه دیگر پوسته پوسته نمی شود رنگ آن شفاف تر و با نشاط تر می شود.

4)خواص عسل برای سفید کردن پوست

سفید شدن پوست صورت وحتی بدن علاوه برژنتیک به بیماری ها و آب و هوا نیز بستگی دارد،

حذف التهابات و مشکلات گوارشی کمک خوبی به سفیدتر شدن پوست می کند،

همچنین استفاده از ماسک عسل به دلیل ایجاد سرما و آرامش در پوست به شل شدن عضلات صورت و سفیدتر شدن پوست و دور چشم ها کمک می کند.

با ترکیب عسل و لیمو می توانید از موهای ریز صورت که منجربه تیره تر شدن چهره می شود راحت شوید.

همچنین ترکیب عسل با جوی دوسر به روشن تر شدن صورت کمک می کند.به راحتی و با صرف زمانی کم می توانید به چهره ای شاداب ترو روشن تر دست پیدا کنید.

ازخواص عسل برای پوست غافل نشوید وازاین ماده غذایی ارزشمند بیش از پیش استفاده کنید.

5)خواص ژل ریال برای ازبین بردن آکنه (جوش)

دلایل مختلفی برای بروزآکنه درصورت وجود داردکه یکی از آنها مشکلات روده است با مصرف عسل و یا ژل ریال می توانید این مشکل راحل کنید.

یکی ازخواص عسل برای پوست خاصیت ضد باکتریایی آن است که به این طریق می توانید ازشر آکنه خلاص شوید.

پاکسازی پوست با عسل می تواند منافذ بسته پوست را باز کند وبه خروج چربی از سطح پوست کمک کند تا ازبروز آکنه جلوگیری شود.

6)حذف جوش صورت

دردوران نوجوانی معمولا جوش های صورت بیشتر دیده می شود وعلت آن افزایش غدد چربی درسطح پوست صورت است شما با استفاده از ماسک های عسل می توانید سطح غدد چربی رابازنگه دارید تا چربی سطح پوست به خوبی خارج شود.

خرید موم و دیگر محصولات ما از طریق سایت عسل هفت و یا شماره های زیر.