عسل چند گیاه از جمله عسل هایی است که زنبور آن از انواع گیاهان دارویی مانند بابونه و دیگر گیاهان تغذیه می کند و به دلیل خاصیت بالایی که دارد خریداران زیادی به خود اختصاص داده است. امروزه مصرف کنندگان عسل طبیعی می توانند بدون دغدغه از قیمت و کیفیت، انواع عسل بابونه ممتاز را از نمایندگی های فروش عسل ایرانی در بازار خریداری نمایند. نمایندگی پخش عسل چند گیاه در اکثر نقاط کشور و نمایندگی ها به طرق مختلف عرضه می شود.

نمایندگی فروش عسل چند گیاه در کشور

نمایندگی فروش عسل چند گیاه در کشور در استان های مختلف وجود دارند که برندهای مختلف را عرضه می کنند. این نمایندگی ها وظیفه فروش و پخش عسل در برند شرکت تولید کننده را برعهده دارند.


نمایندگی های فروش علاوه بر داخل کشور در خارج از کشورهایی که عسل ایران را خریداری می کنند نیز هستند. که برند شرکت را در سراسر کشور وارد کننده عرضه می کنند. کسانی که به شرکت تولید کننده دسترسی ندارند می توانند از طریق نماینده اقدام به خرید عمده کنند. 

لذا به صورت مستقیم و بدون واسطه محصول را تهیه نمایند. یکی از این نمایندگی ها شرکت عسل شهدینه اصفهان است که محصول خود را در انواع متنوع عسل در سراسر کشور عرضه می کند. از طریق اینترنتی و سایت های فروش نیز می توان با این نمایندگی ها در ارتباط بود.

عرضه بدون واسطه عسل چند گیاه در کشور

عرضه بدون واسطه عسل چند گیاه در کشورعرضه بدون واسطه عسل چند گیاه در سراسر کشور در صورت قابل اطمینان و اصیل بودن عسل باید آن را از کندوداران تهیه نمود که این کندو داران محصول خود را عمده و خرده عرضه می کنند و در شهر هایی که خواستگاه عسل هستند.

نیز خواهیم دید این زنبورداران که در کنار جادهها عسل چند گیاه را در کنار کندوهای خود به فروش می رسانند. در صورت عدم دسترسی به زنبوردار می توان به شرکت بسته بندی کننده عسل گیاهی مراجعه کرد.

که انواع متنوع این محصول را بسته و وارد بازار می کند که می توان عمده و خرده از کارخانه دار خرید نمود در صورت عدم دسترسی به کارخانه و خرید مستقیم از آن می توان به نمایندگی و دفاتر فروش شرکت تولید کننده در شهر خود مراجعه نمود.

که بدون واسطه از شرکت و برند خود به صورت عمده و خرده عرضه می کنند. فروشندگان بزرگ و کوچک عسل و فرآوردهای آن این محصول را خرده در برندهای مختلف به دست مصرف کننده می رسانند که هنگام خرید باید از برند معتبر و قابل اطمینان خرید نمود.

خریداران عسل چند گیاه در کشور

خریداران عسل چند گیاه در کشورخریداران عسل چند گیاه در کشور این محصول را عمده و یا خرده خریداری می کنند خرید کننده عمده این محصول واسطه بین کارخانه و خرده فروش است که عمده از کارخانه خریداری و عمده به دست سوپری ها و مغازه داران خرده فروش می رساند.

شرکت های تجاری پخش کننده نیز این محصول را از کارخانه عمده خریداری نموده و علاوه بر عرضه در داخل کشور در کشورهای خارجی نیز صادر می کنند. دیگر خریداران عسل این محصول را در بسته های ۱۰۰ گرمی تهیه و در هتل ها، رستوران ها، غذا خوری ها، بیمارستانها، مدارس شبانه روزی، و دیگر سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی استفاده می کند. خرید عسل کنار و عسل گیاهی این محصول را به عنوان داروی گیاهی نیز تهیه و مصرف میکند. مثلاً هنگام سرماخوردگی و گلودرد اقدام به خرید عسل اسطوخودوس می کند. 

مراکز خرید و فروش عسل چند گیاه در تهران

مراکز خرید و فروش عسل چند گیاه در تهرانمراکز خرید و فروش عسل چند گیاه در تهران بسیار فراوان است. چون این شهر یکی از شهر های تولید کننده انواع عسل می باشد و تهران به دلیل پایتخت بودن و داشتن جمعیت زیاد و خریداران ایرانی و خارجی در آن٬ قطب تجاری و قطب اقتصادی کشور می باشد لذا بیشترین فروندگان را دارد.

بیشتر شرکت های تولید کننده انواع عسل در تهران دفاتر فروش دارند که در این دفاتر فروش قراردار فروش داخلی و خارجی می بندند و همچنین بیشتر تولید کنندگان نیز در تهران نمایندگی فروش نیز دارند و در دفاتر فروش به صورت عمده محصول را در سراسر کشور عرضه می کنند.

فروشگاه های بزرگ عسل و فرآوردهای آن در تهران فراوان دیده می شود که عسل خود تهران و عسل دیگر شهرستانها را عرضه می کنند در دیگر استانها نیز مانند تهران مراکز خرید و فروش عسل و فرآوردهای آن زیاد می باشد که به دو صورت عمده و خرده عرضه می شود.

لیست شرکت های پخش کننده عسل چند گیاه در کشور

لیست شرکت های پخش کننده عسل چند گیاه در کشورلیست شرکت های پخش کننده عسل چند گیاه در نقاط مختلف کشور بسیار زیاد هستند مانند شرکت شهدینه اصفهان که انواع عسل را در سراسر کشور پخش می کنند.

کارخانه جات تولیدی٬ عسل را عمده در گالن ها خریداری نموده و در کارخانه بسته بندی می کنند و در وزن های ۷۰۰ گرمی، ۳۰۰ گرمی، یک کیلویی، نیم کیلویی، یک ونیم کیلویی، و دو کیلویی وارد بازار میکنند و با بسته های شیک و زیبا در ابعاد مختلف با انواع عسل ساده و گیاهی وارد بازار های داخلی و خارجی می شوند.

در بسته های این عسل ها مشخصات کلی عسل شامل وزن٬ نوع عسل و نوع گیاه٬ برند٬ تاریخ تولید و انقضا و از غیره ذکر شده است. این کارخانجات عسل را با استریلیزه کردن یا جوشاندن یا با تحت فشار قرار دادن آنها را وارد ظروف بسته بندی می کنند و با دو نوع عسل موم دار و عسل بدون موم عرضه می شوند.

عسل در دیگر صنایع نیز کاربرد دارد در صنایع دارو، غذا استفاده می شود در صنایع غذا در شرکت های تولید کننده شکلات٬ انواع کیک و کلوچه، و غیره استفاده می شود و برای تهیه انواع شربت ها و نوشیدنی ها کاربرد دارد.

عوامل موثر در قیمت گذاری عسل چند گیاه

عوامل موثر در قیمت گذاری عسل چند گیاهعوامل موثر بر قیمت گذاری عسل چند گیاه متفاوت است کیفیت عسل، اصل مهم بر قیمت گذاری عسل است. مثلاً عسل گیاهی که طبیعی بدون دخالت انسان در کوهها در دشت ها با تغذیه گیاهان کوهستانی تولید شده با عسل که توسط کندو دار در مزارع کشاورزی تولید شده قیمت های متفاوتی دارند.

 قیمت عسل کوهستانی مسلما گرانتر است. علاوه بر کیفیت نوع و گونه گیاه و گل٬ برند٬ هزینه تولید در قیمت گذاری عسل تاثیر گذار است. و عسل هایی هستند که زنبور آنها از شکر تغذیه نموده که این عسل ها معمولی ارزانتر هستند.

قیمت عسل مرغوب و طبیعی و ارگانیک مسلما گرانتر است و عسل های تک گل گرانترین عسل ها و از عسل چند گیاه گرانتر می باشد، و موم عسل نیز اگر اصل و با کیفیت باشد هر موم بالای صد هزار تومان است.

مثلا قیمت عسل گلرنگ همه گونه های آن یکسان نیست و براساس کیفیت و نوع عسل نرخ های متفاوتی دارند.

تولید عسل چند گیاه در رنگ های مختلف

تولید عسل چند گیاه در رنگ های مختلفتولید عسل چند گیاه در رنگ های مختلف در توسط کندو داران عرضه می شود که زنبور از شهد چند گیاه استفاده نموده و عسل را تولید می کند بهترین عسل از چه گیاهی است؟

۱. بابونه، ۲. آفتابگردان، ۳. جعفری، ۴. آویشن، ۵. گون، ۶. سیاه دانه، ۷. مرکبات، ۸. یونجه، ۹. اقاقیا، ۱۰. گشنیز، ۱۰. اسطوخودوس، ۱۱. قنقال، ۱۲. اکالیپتوس، ۱۳. ریحان، ۱۴. مریم گلی، ۱۵. بهارنارنج، ۱۶. گون گز، ۱۷. انگبین، ۱۸. شوید، ۱۹. زرشک، ۲۰. شیرمال، ۲۱. زوسنگ، ۲۲. شیدر، ۲۳. عناب، ۲۴. کنار، ۲۵. سدر، ۲۶. گلنگان، ۲۷. اکلیل کوهی، ۲۸. بلوط، ۲۹. زیرفون، ۳۰. گندم سیاه، ۳۱، تمشک و غیره هستند. و هر کدام بسته به گیاه طعم متفاوتی دارد.

زنبور علاوه بر عسل فرآوردهای دیگری دارند یکی از فراوردهای مهم عسل در ایران عسل بره موم است که بوسیله زنبورها از شکوفه ها و مواد ترشح شده از گیاهان جمع آوری می شود، و با آنزیم های زنبور و گرده گل و موم ترکیب می شود.

زنبورها از بره موم برای نرم شدن دیوارهای داخلی کندو و درزگیری حفرهای شانه عسل و پوشاندن اجساد موجودات مهاجم که در درون کندو مرده اند و جلوگیری از تجزیه آنها استفاده می کنند.

بره موم به دلیل خواص ضد عفونی کننده و ضد میکروبی خود از کلونی در برابر بیماری ها محافظت می کند. و استفاده از بره موم توسط انسان نیز خواص بسیار زیادی برای انسان دارد.

تفاوت انواع عسل چند گیاه در چیست؟

تفاوت انواع عسل چند گیاه در چیست؟عسل های گیاهی بسته به گیاهی که زنبور از شهد آن تغذیه کرده رنگ های متفاوتی دارند و طعم آنها نیز فرق دارد. مثلاً رنگ عسل بهار نارنج نارنجی شبیه پرتغال می باشد. رنگ عسل اسطوخودوس زرد روشن و رنگ عسل تک گیاه سبز مایل به آبی است و رنگ عسل آویشن نعنا رنگ کهربایی می باشد.

رنگ عسل گون زرد و رنگ عسل یونجه زرد روشن است. عسل ترکیبی از ترکیب چند گیاه است که همگی طعم های متفاوتی دارند و خواص و طعبشان نیز فرق دارد. و رنگ عسل های ایرانی از زرد روشن تا قرمز تیزه متفاوت هستند. و تغذیه زنبور در آن تاثیر گذار است.

تفاوت عسل ها در نوع تغذیه زنبور است که عسل ساده از شکر تغذیه می کند و عسل های مرغوب و با کیفیت و طبیعی و ارگانیک از انواع گل ها، شکوفه ها، گیاهان، مزارع و کشاورزی تغذیه می کنند.

کندوداران در پاییز و زمستانها زنبورهای خود را به مناطق گرمسیر مانند شیراز و جنوب کشور منتقل می کنند که در این مناطق از گیاهان مختلف تغذیه می کنند و در فصول گرم تابستان نیز کندو ها را در مناطق کوهستانی و سردسیر منتقل می کنند.

در انجا نیز از گیاهان متنوع استفاده می کنند و ایران به دلیل چهار فصله بودن متنوع ترین گونه های عسل را در انواع متفاوت دارد.

راهنمای نگه داری از عسل چند گیاه

راهنمای نگه داری از عسل چند گیاهراهنمایی نگهداری از عسل چند گیاه بدین صورت است که عسل بدون هیچ گونه مواد نگهدارنده و مواد افزودنی فاسد نمی شود. تنها با نگهداری نادرست عسل شکرک می زند ولی خاصیتش را از دست نمی دهد.

  •  برای نگهداری آن نباید عسل را در محیط های خیلی گرم و یا خیلی سرد نگهداری نمود و در جایی نگهداری شود که از جذب رطوبت توسط عسل جلوگیری شود چون باعث شکرک می شود.
  • این محصول را باید به دور از منابع رطوبت نگهداری نمود.
  • در ظروف فلزی تحت هیچ شرایطی نگهداری نشود و فقط در ظروف شیشه ای و لعابی و سفالی و پلاستیکی نگهداری شود. عسل ها ی تهیه شده از گیاهان مختلف در مناطق مختلف ایران تولید می شود.

مانند شیراز طرز تهیه عسل کنار نیز به گونه ای است که در فصل بهار و پاییز که فصل برداشت عسل است در مناطقی که کندو وجود دارد گیاهان کنار مختلف روییده باشند زنبور از این کنار تغذیه می کند و عسل کنار تولید می شود.

بهترین برند های تولید کننده عسل چهل گیاه در کشور

بهترین برند های تولید کننده عسل چهل گیاه در کشوربهترین برند های تولید کننده عسل چهل گیاه در کشور شامل لاویچ، داریوش، آویشن، بازار عسل، عسل نمونه خوانسار، شافی، عسل ۲۴، کندو، رایحه خوانسار، آذر کندو، آروم آداب، برتر، کنار، اسفرم سبلان، آریبال، ثریائی، مشهد بال، هانیز، هانی تاج، عسل گون، هفت عسل ممتاز و غیره می باشد. یک برند عسل خوب برندی است که:

  •  زنبور از شهر گیاهان و به صورت طبیعی تغذیه نموده باشد.
  • علاوه بر عسل موم آن نیز مرغوب و با کیفیت باشد٬ برای بسته بندی آن بیشتر از روش تحت فشار تولید شود چون روش جوشاندن عسل خاصیت آن را از بین می برد.
  • بهداشتی باشد.

شهرهای تولید کننده عسل شیراز، تهران اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، خوانسار، کرمانشاه می باشند که تولید کنندگاه عمده عسل و عرضه آن در سراسر کشور می باشند.

مزیت های استفاده از عسل چهل گیاه

مزیت های استفاده از عسل چهل گیاهطبع عسل چهل گیاه گرم است ۱. ضد ترش کردن معده، ۲. ضد ورم و عفونت روده، ۳. ضد یبوست، ۴. تب بر، ۵. ضداسهال، ۶. ضدعفونی کننده، ۷. تقویت کننده اعصاب، ۸. ضد سرفه، ۹. کلیه و مثانه، ۱۰ ضد کم خونی و کم اشتهایی، ۱۱. تصفیه کننده خون و کبد، ۱۲. درمان کننده میگرن، ضد پوکی استخوان، ۱۳. ضد نفخ، ۱۴. تقویت کننده بدن، ۱۵. کاهش قند و فشار خون، ۱۶. تقویت کننده معده و دستگاه گوارش، ۱۷. تقویت کننده گردش خون و دستگاه ادراری، ۱۸. درمان زخم ها و دردهای چشم، ۱۹. تقویت حافظه و سیستم عصبی، ۲۰. درمان کم خونی و بیماری کلیه، ۲۱. درمان مفاصل می باشد. خواص عسل گون چیست؟ سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و ضدعفونی کنند و کم کننده عوارض ایدز می باشد. 


خاصیت عسل کنار رطوبت کم و طبع خنک دارد تقویت کننده قوای جنسی و بهبود دهنده ناراحتی گوارشی و خواص عسل کنار ضد عفونی کنندگی آن است.  خواص عسل کوهستان باز کننده عروق قلبی، درمان کننده زخم معده و روده، درمان عفونت زنانه، است افزایش دهنده حافظه، درمان کم خونی است. عسل اسطوخودوس در بارداری برای جنین و مادر مناسب است. عسل کنار بهتر است یا گون هر دو دارای خاصیت فراوان است ولی گون از قدیم مورد توجه ایرانیان بوده است.

صادرات عسل چهل گیاه

صادرات عسل چهل گیاهصادرات عسل چهل گیاه ایرانی در کشورهای همسایه معروف است. چون ایران به دلیل تنوع آب و هوایی عسل آن در فصول مختلف از گیاهان متنوع تغذیه نموده و عسل های چهل گیاه را تولید می کند.

  • که این عسل به کشورهای حوضه خلیج فارس، عراق.
  • چین، آلمان.
  • افغانستان.
  • امارات متحده عربی.
  • بلژیک، هلند.
  • انگلستان.
  • فیلیپین، سوئیس.
  • فرانسه، اتریش.
  • ایتالیا صادر می شوند.

در صادرات این محصول از عسل با کیفیت و مرغوب و اصیل ایرانی در برندهای معروف استفاده می شود. صادرات این محصول به صورتی است که شرکت های خارجی در سایت شرکت تولید کننده و یا شرکت پخش کننده سفارش تولید می دهد.

شرکت تولید کننده بسته به میزان و تعداد سفارش شده عسل را تولید و اختصاصی بسته بندی و صادر می کند و شرکت پخش کننده نیز با واسطه از تولیدکننده خرید و صادر می کند.