خرید عسل چهل گیاه طبیعی از فروشگاه های مختلف عرضه کننده آن در شهر های مختلف صورت می گیرد. عسل چهل گیاه همان طور که از نامش پیداست از گیاهان متعددی تولید می شود که به همین دلیل به این نام شهرت یافته است. مناطقی که کندو های زنبور عسل در آن قرار داده می شوند در صورتی که دارای گیاهان متنوعی باشد در نهایت منجر به تولید عسل ترکیب شده از شهد گیاهان مختلف خواهد بود. عسل یکی از مواد غذایی بسیار مفیدی است که در طب سنتی به مصرف آن توصیه زیادی شده است. این ماده خوراکی فاسد نمی شود و قابل نگهداری برای مدت طولانی است. در صورتی که خرید عسل از انواع درجه یک و با کیفیت آن صورت گیرد اثرات درمانی آن به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. عسل چهل گیاه را می توان در فصل بهار که گیاهان زیادی در زمین می روید جمع آوری نموده و به عنوان عسل بهاره چهل گیاه یا چند گیاه به فروش رساند. رنگ هر نوع عسل به دلیل نوع گل های تغذیه شده توسط زنبور متفاوت است و از این رو انواع زرد روشن و تیره از عسل در بازار مشاهده می شود. در طب سنتی از ترکیب عسل با مواد دیگری همچون دارچین می توان به خواص شگفت انگیزی رسید که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. مثلا از ترکیب عسل و دارچین می توان برای درمان سرماخوردگی استفاده نمود.

خواص و قیمت و خرید عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه (عسل چندگیاه) چیست و چگونه برداشت می شود؟

عسل چهل گیاه یا چند گیاه نوعی عسل طبیعی است که از شهد گل های بسیاری به دست می آید. این نوع عسل در فصل بهار که گل های زیادی می رویند توسط زنبور های عسل تولید می شود. مصرف این عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. برداشت این نوع عسل از کندو های عسل پس از تولید صورت می گیرد. این نوع عسل دارای خواص متعددی است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آرامبخش
  • ضد اسهال و بیماری های عفونی
  • تب بر
  • ضد ورم و عفونت های دستگاه گوارش
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ضد نفخ
  • موثر در درمان میگرن
  • تصفیه کننده خون
  • ضد سرفه و آسم
  • درمان کننده یبوست
  • مناسب برای دفع سنگ کلیه و سنگ مثانه

در فصل بهار و تابستان که فصل رویش گل های مختلف است تولید این عسل و برداشت آن صورت می گیرد. از آن جا که این عسل ترکیبی از گل های مختلف است به همین دلیل استفاده از آن بسیار توصیه می شود. عسل در دو نوع بهاره و پاییزه در بازار به فروش می رسد که عسل بهاره به دلیل فراوانی گل ها در این ایام از سال از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

خرید عسل طبیعی از زنبورداران

خرید عسل طبیعی از زنبوردارانخرید عسل طبیعی شیراز از مراکز فروش و بازار های مختلف ممکن است. برای این منظور بهتر است قیمت فروش عسل های مختلف استعلام شود و سپس به خرید آن اقدام شود. برای خرید عسل می توان به زنبورداران مراجعه کرد و به صورت مستقیم خرید خود را از آنها انجام داد. به این صورت می توان مکان تولید عسل و برخی مراحل آن را نیز مشاهده نمود و از کیفیت عسل اطمینان حاصل کرد. ضمن این که خرید از زنبورداران به دلیل این که خریدی مستقیم محسوب می شود، ارزان تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود. عسل ها از شهد گل های مختلف تولید می شوند که بر همین اساس قیمت هر کدام از آنها متفاوت است. از این رو قیمت عسل چهل گیاه با قیمت عسل آویشن به طور مثال متفاوت خواهد بود. نکته مهمی که در هنگام خرید عسل باید به آن توجه شود تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی است که با دانستن راهکار های آن می توان خریدی مناسب را تجربه نمود و از خرید های نامناسب جلوگیری نمود.

فروش عسل طبیعی در تهران

فروش عسل طبیعی در تهرانبازار عسل تهران مکانی برای فروش انواع عسل طبیعی خالص، عسل چهل گیاه خوانسار، و عسل چهل گیاه دماوند یا سایر عسل هایی که در مناطق مختلف ایران تولید می شود، می باشد. فروش این محصول به شکل های مختلف یعنی به صورت بسته بندی یا فله انجام می شود که هر کدام دارای مشتریان خاص خود است. فروش بسته بندی شده این کالا در شیشه هایی با وزن های مختلف و نام شرکت تولید کننده به فروش می رسد. در صورت فروش فله ای آن همراه با موم عسل است که آن هم دارای طرفداران ویژه ای می باشد. علاوه بر این سایر روش های فروش نیز که از جمله روش های رایج می باشند عبارتند از:

  • فروش عمده و کلی توسط تولید کنندگان و زنبور داران یا عمده فروشان این حوزه
  • فروش اینترنتی و آنلاین از طریق وب سایت های فروش
  • فروش از طریق نمایندگی های فروش
  • فروش از طریق فروشگاه های سطح شهر

فروش این محصول در شهر های بزرگ مانند تهران در مراکز زیادی صورت می گیرد و دسترسی به آن از طریق فروشگاه هایی که به فروش اختصاصی عسل می پردازند فراهم است. ضمن این که سوپر مارکت ها نیز مکانی برای عرضه انواع عسل می باشند که آن را در بسته بندی های مختلف به مشتریان ارائه می نمایند.

فروشگاه محصولات زنبور عسل

فروشگاه محصولات زنبور عسلعرضه محصولات زنبور عسل توسط فروشگاه های مختلف صورت می گیرد. این مراکز فروش به اشکال مختلف به فروش این محصول می پردازند. به عنوان مثال برخی از آنها علاوه بر فروش حضوری دارای فروش در فضای مجازی و اینترنت نیز می باشند. فروشگاه اینترنتی عسل عرضه کننده انواع مختلف این ماده خوراکی در بسته بندی های مختلف می باشد. ضمن این که این وب سایت ها به معرفی انواع عسل و خواص آن می پردازند. علاوه بر این ها اطلاعات مختلفی در اختیار کاربران سایت در این حوزه قرار داده می شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • راه های خرید عسل طبیعی گون
  • خواص هر کدام از انواع عسل مانند خاصیت عسل کنار و خواص عسل کوهستان
  • معرفی مراکز فروش عسل مانند مرکز فروش عسل چند گیاه
  • تفاوت بین انواع عسل مانند عسل چهل گیاه با عسل ارگانیک و همچنین عسل کوهی با عسل وحشی

اطلاعات فوق می تواند توسط کاربران سایت ها مورد مطالعه قرار گیرد. از این رو فروشگاه های اینترنتی می توانند مکانی برای خرید این کالا مورد مشاهده قرار گیرند. علاوه بر این شکل فروش عرضه مستقیم عسل توسط زنبور داران در برخی مناطق صورت می گیرد. مثلا در مناطق کوهستانی و در فصل تابستان در کنار راه ها فروش و عرضه مستقیم عسل تولیدی انجام می شود. بنابراین در این فصل با سفر به این مناطق می توان عسل را به طور مستقیم و بدون واسطه از زنبور دار خریداری نمود.

سفارش عسل طبیعی کوهستان

سفارش عسل طبیعی کوهستانعسل طبیعی کوهستان همان طور که از نامش پیداست در مناطق کوهستانی تولید شده و حاصل شهد گل های مختلف این نواحی است. این عسل یکی از انواع بهترین عسل است. سفارش این نوع عسل به شیوه های مختلفی امکان پذیر است. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سفارش از تولید کننده به طور مستقیم
  • سفارش اینترنتی و آنلاین
  • سفارش به عمده فروش عسل
  • سفارش از طریق نمایندگی های فروش
  • سفارش به فروشگاه های سطح شهر

سفارش عسل کوهستان به روش های فوق امکان تهیه آن را برای افراد فراهم می سازد. هر کدام از کسانی که تمایل به خرید عسل دارند می توانند از هر یک از شیوه های فوق برای تامین این کالا استفاده نمایند. سفارش اینترنتی یکی از ساده ترین روش هاست که امروزه از هر نقطه و مکانی برای کاربران سایت ها فراهم است. از این رو هر فردی که تمایل به خرید محصول عسل داشته باشد می توان از دورترین نقطه ممکن در کشور تقاضای خرید خود را به این وب سایت ها ارائه نموده و خریدی غیر حضوری داشته باشد. این روش خرید در هر زمان از شبانه روز ممکن است و کالای خریداری شده در کمترین زمان ممکن به دست خریدار می رسد. نکته مهم در این زمینه خرید از سایت های معتبر می باشد که کالا های عرضه شده آنها از کیفیت مطلوب برخوردار هستند.

مرکز خرید عسل چهل گیاه

عسل چهل گیاه همان طور که اشاره شد حاصل جمع آوری شهد گل های زیادی است که به همین دلیل به این نام شهرت گرفته است. مراکز خرید این نوع عسل در شهر های مختلف ارائه دهنده این محصول در ظروف و بسته بندی های مختلفی می باشند. ضمن این که ممکن است ارسال آن را به مناطق دور نیز بر عهده بگیرند. مراکز خرید همچنین امکان پرداخت نقدی یا مدت دار را برای خریداران فراهم می سازند. مثلا کسانی که در کار توزیع و پخش این ماده خوراکی هستند می توانند به خرید مدت دار بپردازند. در مقابل افرادی که به مقادیر کمتر آن نیاز دارند ممکن است خرید کیلویی و جزیی را انجام داده و در نتیجه پرداخت نقدی داشته باشند. برخی از این بازار ها همچنین در خرید هایی که حجم آنها زیاد است هزینه ارسال را نیز متقبل می شوند. به این جهت خرید به این روش نوعی مزیت خرید محسوب می شود. با شناسایی مراکز خرید معتبر می توان این کالا را به صورت حضوری یا غیر حضوری خرید نمود.

بازار عسل ایران

بازار عسل در شهر های مختلف ایران عرضه کننده انواع عسل های موجود می باشد. عسل از گیاهان مختلفی تهیه می شود که به طور کلی به چهار گروه قابل تقسیم بندی می باشند:

  • شبدر مانند شبدر سفید، شیرین و قرمز
  • یونجه مانند یونجه معمولی و یونجه باغی
  • انواع گل قاصدک، کنگر، تلخه، آویشن و کاکوتی که در دسته گیاهان وحشی قرار دارند.
  • گیاهان دیگر مانند گشنیز، ریحان، گندم سیاه، توت فرنگی، مرکبات، سیب و …..

همان طور که ملاحظه می شود تنوع موجود در این عسل ها زیاد است و هر نوع عسل با توجه به نوع گیاهی که از آن تغذیه می نماید، دارای خواص مخصوص به خود می باشد. بازار های ایران ارائه دهنده انواع مختلفی از این محصول می باشند. فروش عسل چهل گیاه نیز به عنوان نوعی از عسل های تولید شده در کشور در این مراکز صورت می گیرد. برخی مناطق ایران که تولید عسل در آنها بیشتر صورت می گیرد به طور مسلم دارای بازار های بیشتری برای عرضه عسل می باشند. مثلا استان آذربایجان غربی به عنوان قطب اول در کشور در زمینه تولید عسل می باشد. از این رو در صورت سفر به این ناحیه از کشور می توان از انواع عسل استفاده نمود. طبق آماری که سازمان جهاد کشاورزی ارائه نموده است ایران در جهان دارای مقام سوم از جهت تولید عسل می باشد و مصرف عسل نیز در بین ایرانی ها سه برابر مصرف جهانی این ماده خوراکی است. بنابراین عسل به عمل آمده در این نقاط علاوه بر تامین نیاز داخل تامین کننده بخشی از نیاز کشور ها و بازار های بین المللی نیز به آن می باشد. صنعت زنبور دارای با ارزش افزوده زیادی همراه است که در صورتی که با حمایت دولت همراه باشد می تواند منجر به افزایش تولید و همچنین صادرات آن شود.

عرضه محصولات زنبور عسل

زنبور عسل حشره مفیدی است که با نشستن بر روی گل های مختلف و تغذیه از شهد آنها ماده ای مفید به نام عسل تولید می کند. آفرینش و خلقت خدا در این حشره به خوبی قابل ملاحظه است. عسل های تولیدی از گل های مختلف در فصل بهار و تابستان جمع آوری شده و به مراکز و بازار های مختلف فروش ارسال می شود. البته عسل پاییزه نیز در بازار به فروش می رسد که در این فصل به عمل می آید. عرضه این محصول به شیوه های مختلفی صورت می گیرد که عبارتند از:

  • عرضه مستقیم توسط زنبور داران و تولید کنندگان
  • عرضه اینترنتی و آنلاین از طریق سایت های اینترنتی
  • عرضه از طریق عمده فروشان
  • عرضه در نمایندگی ها و دفاتر فروش
  • فروش ویژه در ایام خاصی از سال

تنوع موجود در عسل زیاد است و به همان نسبت تنوع گیاهان موجود در طبیعت که برای انسان مفید می باشند می توان عسل به عمل آمده از آنها را مشاهده نمود. مناطق و استان هایی از ایران که تولید کننده بیشتر عسل می باشند مانند استان آذربایجان غربی توزیع کننده انواع عسل به سراسر کشور است. ضمن این که عسل در نقاط دیگر ایران نیز تولید می شود اما میزان این تولیدات در این ناحیه از کشور بیشتر است. و هرساله عرضه این تولیدات به اقصی نقاط کشور صورت می گیرد.

عمده فروشی عسل طبیعی با تضمین کیفیت

عسل طبیعی همان طور که از نامش پیداست به صورت طبیعی تهیه شده و فاقد هر گونه ماده غیر طبیعی می باشد. بنابراین در صورت تغذیه زنبور از قند یا شکر عسل تولیدی توسط آنها دیگر طبیعی نبوده و فاقد هر گونه خاصیتی می باشد. عسل های طبیعی به دلیل برخورداری از مواد طبیعی و شهد گل های موجود در طبیعت از خواص درمانی فوق العاده ای برخوردارند که از آن به عنوان داروی شفا بخش نیز یاد شده است. این محصول از طریق عمده فروشان عسل به فروشگاه های مختلف سطح شهر توزیع شده و از آن جا در دسترس افراد مختلف و ساکنین نقاط مختلف ایران قرار می گیرد. فروش عسل کوهستان به صورت عمده یا سایر انواع عسل در این مراکز در حجم وسیع و انبوه صورت می گیرد. این مسئله مهمترین ویژگی و خصوصیات این نوع روش فروش می باشد که در آن حجم قابل ملاحظه ای از این کالا معامله می شود. از دیگر خصوصیات عمده فروشی عبارتند از:

  • عمده فروش واسط بین تولید کننده و تامین کننده است.
  • عمده فروش با مصرف کننده نهایی سرو کار ندارد.
  • حجم قابل توجهی از یک کالا در این روش مبادله شده و مورد خرید و فروش قرار می گیرد.
  • در فروش عمده تبلیغات به مانند سایر روش های فروش وجود ندارد.
  • قیمت ارزان و مناسب مهمترین ویژگی عمده فروشی است که آن را از سایر روش های عرضه متمایر می سازد.

گروه های تجاری و اشخاصی که در این فعالیت شرکت دارند در بازار شناخته شده هستند و سایر فروشگاه ها و بازاریان برای تامین و سفارش کالای خود به آنها مراجعه می کنند.

مشخصات عسل طبیعی اصل

روش های ساده ای وجود دارد که به کمک آنها می توان عسل طبیعی و اصل را از انواع تقلبی آن شناسایی نمود. اغلب مردم عسلی را اصل می دانند که کدر نشده و سفت نشود و روان باشد. در صورتی که این تصوری غلط است. طبق برخی تحقیقاتی که در آزمایشگاه انجام شده است، اندازه گیری میزان ساکارز یکی از معیار های مهم برای تشخیص است. میزان ساکاروز در عسل طبیعی باید کمتر از پنج درصد بوده که این امر برای عسل برخی گیاهان مانند خارشتر، یونجه و مرکبات متفاوت است. در صورتی که ساکاروز بیشتر از این حد باشد این امر نشان دهنده این است که زنبور عسل به کمک شکر تغذیه شده است. به جز این موارد آزمایشگاهی با آزمایش ساده در منزل نیز می توان به کیفیت عسل خریداری شده پی برد. چند مورد از این موارد عبارتند از:

  • عسل طبیعی در آب سرد حل نشده و حالت چسبندگی به خود می گیرد.
  • رنگ عسل نیز معیاری برای تشخیص کیفیت آن می باشد مثلا عسل اقاقیا رنگ سفید و عسل بهار نارنج رنگ زرد طلایی دارد.
  • دیگر این که در صورتی که عسل شکرک بزند دلیل بر کیفیت آن می باشد و از طبیعی بودن آن اطلاع می دهد.

عسل ماده ای انرژی زاست و در صورت مصرف مستمر و روزانه می توان اثرات آن را مشاهده نمود. در صورتی که عسل تقلبی فاقد این ویژگی می باشد. بنابراین کسب اطلاعات فوق می تواند راهکاری موثر برای خرید و مصرف عسل طبیعی باشد. ضمن این که برخی فروشندگان نیز می توانند راه های تشخیص عسل تقلبی از عسل طبیعی را به خریداران و مراجعه کنندگان به صورت عملی نشان دهند. بنابراین با کمک این افراد نیز می توان عسل مرغوب را تهیه نمود.

روش های تشخصی عسل طبیعی

نوعی از روش های تشخیص عسل طبیعی آزمایشگاه است. موارد زیر از جمله نکاتی هستند که در آزمایشگاه بر روی عسل مورد بررسی قرار گرفته و آزمایش می شوند. در صورت دارا بودن ویژگی هایی که در ادامه می آید می توان کیفیت عسل را مطلوب دانست:

  • قیمت متعادل و مناسب
  • میزان ساکاروز کمتر از پنج درصد که در مورد برخی گیاهان کمی متفاوت است.
  • شکرک زدن و رس گرفتن که بر خلاف تصور عموم نشانه مرغوبیت عسل می باشد.
  • میزان رطوبت زیر 18/6
  • ایجاد چسبندگی در اثر ریختن در آب سرد
  • پ هاش مناسب

موارد فوق در آزمایشگاه مورد بررسی قرار می گیرند. از این رو در صورتی که عسلی دارای ویژگی های فوق باشد می تواند در گروه عسل های طبیعی دسته بندی شود.

مزیت های استفاده از عسل چهل گیاه

امروزه اطباء سنتی توصیه زیادی به مصرف و استفاده از عسل می نمایند. در این زمینه کتاب های زیادی نیز به رشته تحریر در آمده است که این امر به دلیل خواص فوق العاده ای است که برای عسل بر شمرده شده است. عسل چهل گیاه نمونه ای از چندین عسلی است که توسط زنبور عسل تولید می شود. بابونه، آفتاب گردان، اکالیپتوس، سیاه دانه، عناب، گلنگار و …. نام چندین گیاهی است که عسل چهل گیاه از آن تهیه می شود. مزیت های استفاده از این نوع عسل را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • ضد اسهال
  • درمان کننده عفونت های روده و معده
  • ضد سنگ کلیه و مثانه
  • تقویت کننده عمومی بدن
  • درمان کننده پوکی استخوان
  • تصفیه کننده خون، کبد
  • درمان سردرد های میگرنی

موارد فوق تنها بخشی از خواص این نوع عسل را نشان می دهد که می توان با استفاده منظم و مناسب از آن از این فواید بهره مند شد.

توزیع عمده عسل طبیعی خالص و اصل

تولید کنندگان عسل پس از جمع آوری عسل از کندو ها آن را به دو روش توزیع می نمایند. یک روش شامل انتقال عسل به کارخانه و بسته بندی نمودن آن در شیشه های مخصوص با نام و برند مخصوص است. روش دیگر نیز به صورت موم است که در این روش عسل تهیه شده به همراه موم آن به فروش می رسد. توزیع عمده عسل توسط زنبور داران به تامین کنندگان و توزیع کنندگان عسل صورت می گیرد. این افراد سپس با شناسایی بازار ها و مراکز فروش و طبق نیاز مناطق مختلف به این ماده خوراکی آن را به نقاط مختلف ارسال می دارند. به طور مسلم هر منطقه و شهری با توجه به جمعیت متمرکز در آن میزان سفارش متفاوتی از عسل دارند و شهر های بزرگ تر دارای متقاضیان و خریداران بیشتر عسل اصل و طبیعی می باشند.